Rikedom - Tema fredag

Jag har som många andra väldigt många rikedomar att välja bland - familj, släkt och vänner, att jag har ett arbete för det är inte alla förunnat, många olika intressen, att jag är frisk, den fantastiska naturen eller att vi har tillgång till rent vatten i vår kran....

Men jag tycker också att det är en rikedom att få njuta av andras rikedom, att kunna skapa, som t.ex. Maili Haskels utsmyckningar i sin blomsterbutik i Stallarholmen.

Titta här på en del av hennes fantastiska blomsterutsmyckningar.


16 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

En vacker bild bjuder du på!

Ha en skön helg!

Skaparglädje sa...

Det finns mycket att vara glad och tacksam för.

BP sa...

Du är rik tjejen och du uppskattar det!!! Älskar blomsterarrangemang, speciellt japanska ikebana. Sådant jag aldrig skulle kunna göra själv!

Nett sa...

Så tjusigt, och visst är det underbart att kunna få njuta av andras rikedomar :) Ha en trevlig helg på dig!

Erik "Semlan" sa...

Du får med flera rikedomar. :-)
Att kunna skapa på något sätt är verkligen en rikedom. ;-)
Ha en skön helg!

Pialotta sa...

Helt riktigt.. att se andras rikedom kan vara väl så bra.. vi har ju barn/barnbarn båda och så klart är det störst av allt :)

nattsyrransphoto sa...

Spännande och så sant =)

Anni sa...

Oj, vilken spännande bild - vacker tolkning!

Jah Hollis sa...

Det var en fin och personlig tolkning av temat.

Marie sa...

Gillar din tolkning farmor. Trevlig helg.

SigridfraEnget sa...

Vackert!!

Pumita sa...

En annorlunda fin tolkning! Kreativa människor är härliga att umgås med, en krydda i tillvaron.

Kerstin: sa...

Jag gillar det här temat! Det får mej att bli påmind om så mycket rikedom som finns omkring oss.
Vackert med blomsterarrangemangen. Det lyser upp i höstrusket.

sinneskatten sa...

Sitter här och ler när jag går igenom era bidrag. Man kan se att det berör på olika sätt, det gillar jag.
Och att se glädjen i vad andra gör och se dess rikedom är fint.
Oh vad jag längtar till sista helgen i okt när jag får ett ansikte på dig.

Bildgatan sa...

Den är vacker och vi har så mycket vacker rikedom runt oss utan att det behöver kosta och inte behöver vi heller vifta med de stora sedelbuntarna eller guldpläterade kontokorten.

SigridfraEnget sa...

Vackert!