Tro, hopp, kärlek - Fototriss

Ibland kan livet kännas tungt när ting händer som berör djupt därinne.

Det kan vara en själv eller närstående som blir allvarligt sjuk, eller en situation som ställer till ett kaos så att man tappar tron på allt och det blir ett "virrvarr" av tankar och känslor som man trasslar in sig i.




Hoppet finns där och genom tårarna syns ett ljus långt därborta.




Det gäller att hitta nyckeln till den kärlek man just då behöver - en hand att hålla i, en famn att krypa upp i eller ett tröstande samtal...



30 kommentarer:

BP sa...

Texten var mycket tänkvärt (känner igen mig i situationen just nu faktiskt). Tycker att dina bilder, speciellt ettan illustrerar orden mycket bra.

Marie-Louise sa...

Vilken fin och tänkvärd text du gav till bilderna. Fin tolkning.

Marie sa...

Din tolkning griper ett stort tag omkring hjärtat mitt. Väldigt fint tolkat med blandning av hopp och förtvivlan.

Lena o Tommy sa...

En riktigt fin triss!

Emma sa...

Jättefin triss, gillar de känslor du förmedlar med varje bild :)

kadermo sa...

Vilken underbar och talande triss du fick ihop. Tänk om jag också kunde vara så poetisk. Får försöka lära av dig.
Stor kram / Hedwig

mamarazzin sa...

Underbar tolkning av temat i text och bild :) Tänkvärd och det gillar jag!

Monica o Jacob sa...

Bra tolkning, ja rätt var det är kan allt rasa runt en från ena stunden till den andra.
Ha en bra vecka;-)

Anna smyger in.. sa...

Så sant..du det är verkligen viktigt att ha ett nät runt omkring sig med medmänniskor..att kunna lyssna på varandra är viktigt..din triss är väldigt fin i både ord o bilder..

Leena sa...

Vackert skrivet, och vackra bilder. Riktigt fint och trösterikt.

ingegerdochstefan sa...

Tänkvärt och vackert

cat sa...

Vackra bilder och tänkvärda ord.

Anneli Esséus sa...

Fina ord. Trots den lite vemodiga tonen så blir jag glad när jag kommer in till dig.
Jag ääääälskar din turkosa layout, den är så fin!

Per-Anders sa...

Fina bilder och fint skrivet. Bilden på vattendropparna är jättefin.

annette sa...

Så underbart fin triss på det temat, verkligen tänkvärda rader som passar så bra till Dina bilder.
Det finns en poet bakom den här bloggen, alltid trevligt att upptäcka!

Ha en bra vecka!

annette

Kerstin: sa...

Underbart triss, fina bilder och varma ord. Jag känner att jag gärna lutar mej mot dom orden där jag är just nu. Tack!

Hero sa...

Fin tolkning av triseens tema!
ha en fin vecka!

Linnea sa...

Texten ihop med bilderna gav den fina trissen något extra. Tar tag, vi har egentligen bara vårt nu. M.a.o jättefin triss/Linnea

Biggan sa...

Oj så fint!!!

Jah Hollis sa...

Det var en snygg tolkning av temat du gjort.

Erik "Semlan" sa...

Du har verkligen hittat en vacker och tänkvärd tolkning. Fina foton och text. :-)
Jag fångas helt av ditt träd, så fullt med grenar. Hur kan ett träd få så fullt med grenar? Stammen brukar vara mera ren, ha färre grenar...
Har du hittat urträdet i stora "läskiga skogen"? ;-)
Tack för din kommentar.

Bildgatan sa...

Din text och tolkning var underbar och befinner mig just i flera sådana situationer men vi försöker att tänka positivt och hoppas verkligen, men i ett av fallen gick det inte än hur mycket vi hoppades och trodde.

Därför känns din tolkning som att du skrivit till mig idag. =)

Lille sa...

En nydelig triss <3

Anni sa...

Men du, vilken underbar poetisk tolkning och text! Så sant och så bra!

SigridfraEnget sa...

Jättefint tolkat!

Åke Blomqvist sa...

Bra tolkat och fint fångade bilder till.

4U2! sa...

Första bilden skulle kunna vara min man: det är mkt han måste klara själv nu när jag är så "förhindrad".

Janne sa...

En triss där bild och text blir till en vacker enhet.

Mariane sa...

Mycket mycket flott triss !! :)

tantmarit.se sa...

MEN vilken triss du fick till! Vet du, jag fattar precis vad du menar, jag har traskat den vägen, tvivlat och undrat, hur skall detta gå?
Hoppet övergav mig dock aldrig, tack vara kärleken tror jag! Jag tror på den, på kraften som den ger!
Kram.