Se upp - Ordlös onsdag V46


23 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Ser upp är just vad man gör ur bildens perspektiv ;-)

BP sa...

Två höjdarbilder i följd!!! Den korgen hade du inte hrller velat stå i;-) Dubbel se upp varning här!

Erik "Semlan" sa...

Verkligen! :-)
Brukar undvika att gå under en sådan Skylift, de kan ju tappa något.

Anni sa...

En skylift kräver sin förare - jag skulle INTE gå upp i en!

Maria Lundmark Hällsten sa...

Här kan man verkligen vara tvungen att se upp :-)

Cici sa...

Vill man få reda på vad han i korgen sysslar med måste man se upp.

anemonen sa...

Här får man se upp när man står i en sådan. jag har testat och det är inte kul alls.

Pialotta sa...

Här får man se upp i dubbel bemärkelse.. Tänk att någon vill åta sig den känslan att sitta i en sådan.. Jag hade avstått.. höjdrädd ;)

Hanna sa...

Huu, den korgen skulle inte jag vilja stå i. Då ser jag hellre upp på någon annan som står i den ;0)

4U2 sa...

Ha,ha, ja, Eriks kommentar vad bra ... den tar jag till mig för jag har inte tänkt på det förr :)

Lasseivåmma sa...

Skylift är ett fantastiskt hjälpmedel, om alternativet är stege.
Gillar både liften och bilden.
Ett lyft i onsdagsdimman ;-)

jonna d sa...

En fin bild men det ser lite läskigt ut.
//jonna d

Mormor sa...

Skummelt.
Her må man virkelig se opp.
Ha en fin kveld

Marianne sa...

Det er ikke alltid man ser opp..
Da går man glipp av flotte motiver!
Tøft bilde!

Kerstin: sa...

Ja här gäller det verkligen att se upp. Ett är säkert-jag vill inte byta plats med dom där uppe. Känner hur det suger i magen när jag ser bilden.

Lena o Tommy sa...

fy så läbbigt att stå i den korgen...men bilden var snygg!

Fru Vallmo sa...

kanon tolkning!

- ma - sa...

Uæh, der hadde ikke jeg turt å være (høydeskrekk :)) Bra tolkning!

- ma - sa...

Hei igjen! Ja, bildet er tatt i Lisboa - der ligger flyplassen nesten "inne i byen" så flyene går lavt over hustakene :)

BP sa...

Svar: Vi åt julbord på Långholmens Värdshus för två år sedan: succé kan jag säga. Annorlunda, ekologiskt och inte nå't man gör hemma liksom;-) Desutom serverade de inte söt sill i söt senapsgegga, tack!!!
Oxkind har jag bara ätit en gång på retaurang Station på Norrtullsgatan, dit vi går varje fredag - några jobbarkompisar och jag - å jag gillade det skarpt.
Kinden säljs t o m på ICA här i Täby, men maken vägrar...

Lena Abrahamsson sa...

Häftig bild och bra tolkning!

SigridfraEnget sa...

You better watch out,- när man står så här högt!

Annelie Esseus sa...

Kul tolkning, dom där grabbarna kan väl inte lida av nån höjdskäck i alla fall!?
Och visst var min bild från Gamla stan!